ARTIKEL 1 – ORDERBEVESTIGING
1.1. Onze algemene verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten,
offertes en leveringen die door of met BKfix BV worden gesloten, met uitsluiting van de
verkoopsvoorwaarden van onze medecontractant, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk
anders overeengekomen.
1.2. Onze offertes zijn geldig gedurende 1 maand, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
1.3. De koper verbindt zich vanaf aanvaarding van de offerte en/of ondertekening van de
bestelbon of de overeenkomst.
1.4 Voorschotten: er dient – behoudens andersluidende overeenkomst – een voorschot
betaald te worden van 50 % van het totaal verschuldigde bedrag van de offerte, alvorens
de bestelling wordt verwerkt/ de werken worden uitgevoerd.
1.4. BKfix BV mag tijdens de duur van de opdracht tussentijdse facturen opstellen voor
reeds uitgevoerde prestaties of geleverde materialen, ook als dit niet vooraf werd
afgesproken.
1.5 Elke annulering van de bestelling dient schriftelijk te gebeuren. Zij is slechts geldig mits
schriftelijke aanvaarding door de verkoper. In geval van annulering is de klant een
forfaitaire vergoeding van 30 % verschuldigd van de prijs van de bestelling (50% bij
terrasoverkappingen), behoudens bewijs van hogere schade door de verkoper.
ARTIKEL 2 – OMSCHRIJVING DER TE LEVEREN GOEDEREN
2.1. De goederen worden geleverd zoals bepaald in de offerte, de bestelbon of – bij
gebreke hieraan – zoals vermeld op de factuur.
2.2. De koper is altijd verantwoordelijk voor de maten. De koper is ertoe gehouden de
maatgeving in de offerte/bestelbon steeds na te gaan en onjuistheid onmiddellijk – en in
elk geval uiterlijk binnen de 8 dagen – te melden. Met laattijdige meldingen kan geen
rekening worden gehouden.
2.3 BKfix mag technische of esthetische verbeteringen aanbrengen die de kwaliteit
verhogen zonder voorafgaande toestemming, zolang ze geen invloed hebben op de
functionaliteit.
ARTIKEL 3 – PRIJS
3.1. De prijs is deze zoals op de offerte/bestelbon vermeld. De verkoper behoudt zich wel
het recht voor om deze aan te passen aan de evolutie van zijn vaste en/of variabele
kosten ten gevolge van wijziging in de structuur ervan (o.a. grondstoffen, lonen, energie
…). De prijsverhogingen, kosten of andere gevolgen voortvloeiende uit eventuele
regeringsmaatregelen, die met betrekking tot onze goederen worden getroffen zijn
geheel ten laste en voor risico van de klant. Desgevallend zal de verkoper de koper
hiervan op de hoogte brengen.
3.2. De prijzen vermeld in de offerte/bestelbon zijn exclusief B.T.W. tenzij anders vermeld.
Tevens zijn deze prijzen exclusief levering, vervoer en verzekeringskosten, behoudens
uitdrukkelijke vermelding van deze kosten.
3.3 Bij de bestelling dient de klant steeds een voorschot te betalen. (zie artikel 1.3) De
betaling van dit voorschot geldt als aanvaarding van onderhavige algemene
voorwaarden.
3.5 Vervoer: BKfix rekent een vergoeding aan van € 0,47 per gereden kilometer (excl. btw),
berekend van het magazijn te Temse tot de werf of leveringsplaats en terug. Extra ritten
veroorzaakt door omstandigheden buiten de wil van BKfix (zoals niet-bereikbare werf,
gewijzigde planning of afwezigheid klant) worden eveneens aan dit tarief aangerekend.
3.6 Niet-betaling van één factuur maakt alle andere opeisbaar en geeft BKfix het recht
verdere leveringen of plaatsingen op te schorten
ARTIKEL 4 – LEVERINGSTERMIJNEN
4.1. Leveringstermijnen zijn enkel benaderend en worden louter ten indicatieve titel
vermeld, behoudens ingeval daarvan schriftelijk is afgeweken. In ieder geval kunnen
vertragingen in leveringen ingevolge onvoorzienbare omstandigheden, onafhankelijk van
de wil van de verkoper, en die laatstgenoemde beletten de overeengekomen
leveringsdatum na te leven geen aanleiding geven tot schadevergoeding of ontbinding
van de overeenkomst.
4.2. De verkoper heeft steeds het recht nieuwe leveringen te weigeren, zelfs indien
hieromtrent reeds een overeenkomst werd gesloten, zolang de koper nog betaling
verschuldigd blijft voor vervallen facturen m.b.t. voorgaande leveringen.
4.3. Levering geschiedt op risico van de koper. De koper dient te zorgen dat de goederen
door de verkoper op een normale manier kunnen geleverd worden op de
overeengekomen plaats en het overeengekomen tijdstip, en zo onder meer te zorgen
voor de bereikbaarheid van de leveringsplaats. Indien hieraan niet is voldaan is de koper
ertoe gehouden alle schade, met inbegrip van de wachturen, in hoofde van de verkoper
te vergoeden.
ARTIKEL 5 – CONTROLE EN WAARBORG
5.1. De koper hoort de goederen onmiddellijk in ontvangst te nemen en na te zien.
Klachten m.b.t. zichtbare gebreken of beschadigingen dienen, op straffe van verval, op
het moment van de levering worden vermeld. De ondertekening van de leveringsbon
impliceert de bevestiging van de koper dat de goederen conform zijn. De ingebruikname,
zelfs van een gedeelte van de levering, betekent in alle geval de aanvaarding van de
zichtbare gebreken of beschadigingen.
5.2. De verkoper is niet verantwoordelijk voor problemen ingevolge het verkeerd en/of
oneigenlijk gebruik van het product, problemen ingevolge overmacht, en ingevolge de
daad of opzettelijke fout van eender welk persoon, waaronder de koper of zijn
aangestelden.
5.3. Op straffe van verval dient de klant een beroep te doen op de waarborg voor
verborgen gebreken binnen de maand nadat hij het verborgen gebrek ontdekte of
redelijkerwijze kon ontdekken, en dit bij aangetekend schrijven.
5.4. De producten van de verkoper worden gewaarborgd voor verborgen gebreken vanaf
de levering gedurende 24 maanden bij particulier gebruik en 12 maanden bij nietparticulier gebruik.
5.5. De waarborg geldt enkel op het product zelf. Arbeidsuren, verplaatsingskosten en
hulpmateriaal voor diagnose, demontage, herstelling of vervanging vallen niet onder de
garantie en worden aangerekend aan het geldende uurtarief.
Indien een herstelling binnen de garantieperiode nodig is, beperkt de tussenkomst van
BKfix zich tot het kosteloos leveren van het vervangende onderdeel. Dit zonder aanleiding
te kunnen geven tot verbreking van de koop of schadevergoeding van welke aard dan
ook.
5.6. Slijtage, verkleuring of schade door weersinvloeden, slecht onderhoud, verkeerde
bediening of wijziging door derden vallen niet onder garantie.
5.7. De aansprakelijkheid van BKfix is in elk geval beperkt tot het factuurbedrag van de
betrokken levering en dekt geen indirecte schade of winstderving.
5.8. Indien de klant zelf of via derden aanpassingen uitvoert, vervalt de garantie.
ARTIKEL 6 – EIGENDOMSVOORBEHOUD
6.1. De geleverde goederen blijven onze eigendom tot volledige betaling van de prijs,
zowel in hoofdsom, intresten als kosten, en de bijkomende prestaties, zelfs indien deze
goederen werden gewijzigd of geïncorporeerd. Niettegenstaande dit
eigendomsvoorbehoud worden de risico’s overgedragen op de koper op het ogenblik
van de levering.
6.2. Vanaf de levering draagt de koper alle risico’s betreffende de verkochte goederen,
zelfs indien het vervoer door onze zorgen of in onze opdracht gebeurt. Het risico gaat over
vanaf de goederen de magazijnen van de verkoper verlaten.
6.3. Alle ontwerpen, plannen, foto’s en visuals blijven eigendom van BKfix.
6.4 De klant mag deze niet gebruiken of reproduceren zonder schriftelijke toestemming.
6.5 BKfix mag (beeldmateriaal van) uitgevoerde realisaties gebruiken voor promotie of
referentie (website, sociale media, drukwerk), tenzij de klant hier vooraf schriftelijk
bezwaar tegen maakt.
ARTIKEL 7 – BETALING
7.1. De betaling gebeurt volgens onderstaande regeling:
Terrasoverkappingen: 50% bij bestelling, 40% bij bevestiging van de
installatiedatum en 10% na plaatsing.
Andere producten (zoals rolluiken, screens, garagepoorten, raamdecoratie, enz.):
50% bij bestelling en 50% na plaatsing.
7.2 De prijs is behoudens strijdige vermelding op de factuur, betaalbaar uiterlijk 7 dagen
na de factuurdatum. Bij laattijdige betaling ontvangt de klant één kosteloze herinnering.
7.3 Bij gebrek aan volledige betaling door de klant binnen de 14 kalenderdagen (+ drie
werkdagen indien niet via elektronische weg) na verzending van de eerste
betalingsherinnering is er van rechtswege en zonder ingebrekestelling een
schadevergoeding verschuldigd van:
€20 als het verschuldigde bedrag lager dan of gelijk is aan €150;
€30 vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag boven de €150;
€65 vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag boven de €500,
met een totaallimiet van €2.000. (B2C)
Forfaitaire vergoeding van 10% (met een minimum van €125) vermeerderd
met 10% van het verschuldigde bedrag vanaf de vervaldag tot de algehele
betaling (B2B)
7.3. Elke niet-betaling van een factuur op de vervaldatum of elke wanbetaling brengt de
eisbaarheid mee van de, zelfs niet vervallen, facturen die op dat moment reeds werden
opgesteld en overgemaakt aan de koper en doet elke betalingsfaciliteit voor de
toekomst automatisch vervallen.
7.4. Onverminderd hetgeen bepaald is in art. 5 moet in geval van betwisting, de factuur,
op straffe van verval, op gemotiveerde manier geprotesteerd worden binnen de 8 dagen
na ontvangst ervan per aangetekend schrijven.
7.5 Indien de koper hinder zou ondervinden van zichtbare gebreken die niet onmiddellijk
verholpen kunnen worden is hij gerechtigd een bedrag gelijk aan 10% van de factuur
voorlopig in te houden.
ARTIKEL 8 – OVERMACHT
8.1. Elk geval van overmacht of toeval bevrijdt de verkoper van rechtswege van om het
even welke verbintenis, zonder dat de klant aanspraak zal kunnen maken op
schadevergoeding.
8.2. Ingeval de verkoper afhankelijk is, voor het nakomen van haar verplichtingen, van
bijvoorbeeld de leveringen door een derde firma, dan zijn deze bepalingen eveneens
toepasselijk ingeval van overmacht of toeval bij deze derde, wanneer de nakoming van
onze verplichtingen
hierdoor vertraging zou oplopen of verhinderd zou worden.
8.3. Onder meer de volgende situaties worden als overmacht aanzien: ongevallen, ziekte,
materiaalbreuk, uitzonderlijke weersomstandigheden, brand, werkstakingen, lock-out,
diefstal, transportproblemen of vertraging bij leveranciers en uitzonderlijke
verkeershinder, … .
8.4 Indien de overmachtssituatie langer dan 90 dagen duurt, kan BKfix de overeenkomst
beëindigen zonder schadevergoeding, met facturatie van de reeds uitgevoerde werken.
ARTIKEL 9 – PRIVACY
9.1. BKfix verwerkt persoonsgegevens conform de GDPR.
9.2. De klant kan inzage, verbetering of verwijdering van zijn gegevens vragen via
info@bkfix.be.
Meer info: www.bkfix.be/privacy.
ARTIKEL 10 – GESCHILLENREGELING
10.1. Alle overeenkomsten vallen onder Belgisch recht.
10.2. Bij betwisting zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement van de
maatschappelijke zetel van BKfix bevoegd;
Versie 10.2025 – Deze voorwaarden vervangen alle voorgaande versies